نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

کاهش وزن با رژیم آب‌درمانی
وب‌سایت دکتر کرمانی: امروزه آمار چاقی در حال افزایش است و رژیم گرفتن و داشتن اندام زیبا بسیار مهم است. حواستان باشد دو نوع رژیم غذایی سالم و ناسالم وجود دارد. انتخاب رژیم غذایی خوب کمک می‌کند سبک زندگی تان را بهبود دهید، فعال‌تر بمانید و غذا‌های سالم دریافت کنید. بسیاری از رژیم‌های غذایی به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند، اما بدن با کمبود موادمغذی مواجه می‌شود و پس از پایان رژیم وزن افزایش می‌یابد. رژیم آب درمانی هم یکی از این نوع رژیم هاست. در این مقاله به بررسی رژیم آب درمانی، عوارض آن و مزایای نوشیدن آب می‌پردازیم.

نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن و احساس سیری کمک می‌کند. آب را جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری کنید و قبل از هر وعده اصلی یک لیوان آب بنوشید تا کمتر غذا بخورید. شاید از خود بپرسید خوردن آب چطور باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. یک لیوان آب سرد بنوشید هر چقدر سردتر باشد بهتر است، چون بدن باید این آب را گرم کند بنابرین کالری می‌سوزاند و سوخت و ساز افزایش می‌یابد.

رژیم آب درمانی چیست؟

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم آب درمانی یکی از رژیم‌های معروف در میان مردم است و انواع مختلفی دارد، اما همه آن‌ها در یک چیز مشترک هستند یعنی بسیار دشوارند. در این رژیم فقط آب می‌خورید و چیز دیگری مصرف نمی‌کنید. در برخی از انواع رژیم آب نیز توصیه می‌شود به مدت چند روز آب بنوشید، اما با شروع کاهش وزن میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی از انواع این رژیم نیز خوردن سیب به همراه آب را اجازه می‌دهند.

جولی آپتون (پزشک و متخصص تغذیه) درباره این رژیم می‌گوید: «رژیم آب همان روزه گرفتن است». اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی‌آورد و تاثیر مثبت دارد، اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. در این رژیم، بسیار گرسنه خواهید شد و پس از چند روز به الگوی غذا خوردن خود در گذشته باز می‌گردید و همان وزنی را که کم کردید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می‌کنید؟!

رژیم آب درمانی با آب سرد در این رژیم هیچ محدودیتی برای مصرف موادغذایی وجود ندارد. تنها قانون این است که هنگام نوشیدن آب باید سرد باشد، چون بدن برای گرم کردن آب سرد و بازگردان به دمای عادی کالری بیشتری می‌سوزاند. هرچه آبی که می‌نوشید سردتر باشد میزان کالری سوزی بیشتر می‌شود. نوشیدن آب زیاد سبب می‌شود برای طولانی مدت احساس سیری کنید. در نتیجه کمتر به سراغ پرخوری می‌روید. نوشیدن آب سبب دفع سموم جمع شده در بدن می‌شود؛ بنابراین رژیم آب سالم نیست، اما نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. به همین دلیل می‌خواهم مزایای نوشیدن آب برای کاهش وزن را بیشتر برایتان باز کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

اثرات تبعیض بین فرزندان
کودکی که نسبت به دیگری کمتر مورد علاقه واقع می‌شود، در مقایسه با آن دیگری که احساس ارزش و شایستگی بیشتری می‌کند، احساس حقارت و رفتار غیر منصفانه دارد. این کودک از توجه کمتر والدین آسیبی ماندگار خواهد دید؛ و دیگری احساس استحقاق بیش از حد را تجربه می‌کند.
در سنین بلوغ، جوانان بیشتر نسبت به این جانبداری والدین حساس هستند، زیرا همراهی آن‌ها با والدین شان در جهت منفی در حال تغییر است. با وجود تعارضات بیشتر در این دوران در مقابل کنترل والدین و در کش مکش استقلال طلبی نوجوانان، نوجوانان بیشتر و بیشتر از والدینشان فاصله می‌گیرند. در این گیر و دار است که مشخص می‌شود پدر و مادر‌ها فقط با یک کودک سر و کار ندارند.
با این افزایش فاصله و مقاومت، نوجوانان رضایت و هماهنگی با والدین خود را که در کودکی از آن لذت می‌بردند را قربانی حسادتشان نسبت به خواهر یا برادر مورد علاقه پدر و مادرشان می‌کنند؛ «شما او را لوس می‌کنید! شما همیشه با او بهتر از من رفتار می‌کنید». درست مثل وقتی که کودک از شاگرد مورد علاقه‌ی معلم در مدرسه متنفر می‌شود، از خواهر یا برادر محبوب نیز در خانه متنفر خواهد بود.

تبعیض بین فرزندان می‌تواند در خانه واضح و قابل درک یا از روی قصد و قرض باشد.

۱- تبعیض واضح و قابل درک
با تبعیض واضح شروع کنیم. کودکان به شدت نسبت به تفاوت رفتار والدین میان آن‌ها و خواهر یا برادرانشان حساس هستند. چیزی که آن‌ها به دنبالش هستند هر نشانه‌ای از بی عدالتی و یا رفتار تبعیض آمیز از سوی والدین است. «شما بی انصاف هستید» اتهامی است که والدین زیاد می‌شنوند و احساس گناه می‌کنند تا جایی که متوجه شوند نمی‌توانند منصف باشند چرا که انصاف همیشه یک معیار نسبی دارد.
برای مثال، فرزند بزرگتر می‌گوید: «این عادلانه است که شما به من اجازه دهید دیرتر از برادر کوچک ترم به رخت خواب بروم، چون من بزرگتر هستم!» و والدین ممکن است موافق این موضوع باشند. اما حالا برادر کوچک‌تر می‌گوید: «شما باید به هر دوی ما اجازه دهید که دیرتر به رخت خواب برویم چرا که هر دوی ما به یک اندازه فرزندان شما هستیم!» و خب والدین موافقت می‌کنند که با فرزندان باید یکسان رفتار کرد؛ بنابراین وقتی صحبت به انصاف می‌رسد، والدین نمی‌توانند برنده باشند چرا که منصف بودن به معنی رفتار مساوی و به طور همزمان متفاوت با فرزندان است.

راه حل چیست؟ یک بار یکی از والدین این پیشنهاد را مطرح کرد: «من متوجه شدم که بهترین کار این است که به طور مساوی بی انصاف باشم؛ بنابراین سعی می‌کنم این بی انصافی را به یک اندازه بین فرزندانم تقسیم کنم.» یکی دیگر اینگونه توضیح داد: «من می‌دانم که نامساوی رفتار کردن ممکن است غیرمنصفانه به نظر برسد، اما تمام تلاشم را می‌کنم که با شما براساس نیازهایتان رفتار کنم».

۲- تبعیض بین فرزندان از روی قصد
اما تبعیض بین فرزندان از روی قصد، فراتر از این تفاوت‌های اجتناب ناپذیر است. این نوع تبعیض آگاهانه و ترجیحی است. همانند هر سیستم انسانی دیگری، آن‌هایی که مسئول هستند می‌توانند تعیین کنند که چگونه تفاوت‌های یک فرد ارزش‌گذاری می‌شوند و چگونه با آن‌ها باید رفتار شود. در سیستم خانوادگی، والدین مسئول و در راس قدرت تصمیم گیری هستند.

زمانیکه تبعیض بین فرزندان مقایسه‌ای باشد؛ انتخاب فرزند بهتر/ بدتر: «تو به اندازه‌ی خواهرت باهوش نیستی». قدرت تبعیض سم خود کم بینی را در کودک فعال می‌کند. زمانی که کودک به خود می‌گوید: «من هرگز به اندازه خواهرم باهوش نخواهم بود. پدر و مادرم این را به من گفتند.»
زمانیکه تبعیض بین فرزندان ترجیحی باشد؛ امتیاز‌هایی به یکی از فرزندان داده می‌شود که دیگری از آن محروم است: «نیاز‌های برادرت در اولویت هستند.» وقتی یک کودک به طور مداوم از مزایای اعطا شده به دیگری محروم می‌شود، قدرت تبعیض انکار فرصت‌های قابل مقایسه است: «والدین من همیشه کار‌های بیشتری برای او انجام دادند. چیز‌های بیشتری برای او فراهم بود تا من.»



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

تأثیر هوای آلوده بر سلامت انسان
هوای آلوده ناشی از دود ترافیک، به ویژه دیزل، سوخت‌های فسیلی و مواد شیمیایی و فلزات سنگین که توسط کارخانه‌ها آزاد می‌شود، حاوی مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ازن، اکسیدهای ازت و سایر بخارات شیمیایی است و سالانه جان هفت میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد و در بهترین حالت باعث بروز آسم، آمفیزم و برونشیت می‌شود. این شرایط گاهی نیز پا فراتر گذاشته و خطر ابتلا به سرطان، زوال عقل، بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

بر اساس مطالعه‌ای که در ابتدای سال جاری انجام شد، آلاینده‌های موجود در هوا تأثیر گسترده‌ای بر سلامت روان انسان دارند، شاید باور آن سخت باشد که میزان آلودگی هوای یک شهر و میزان احساس خوشبختی ساکنین آن یک ارتباط کاملاً مستقیم وجود دارد. این آلاینده‌ها حتی روی پوست انسان نیز تأثیر گذاشته و پیری زودرس می‌آورند.

غذاهایی که اثر آلودگی هوا را خنثی می‌کنند
۱. روغن زیتون
ویتامین E موجود در روغن زیتون عملکرد ریه‌ها را بهبود بخشیده و اسیدهای چرب موجود در آن میزان التهاب را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. برخی افراد روغن زیتون را گرم می‌کنند که این کار از خواص آن می‌کاهد. بهتر است این روغن را در سس سالاد یا کنار سبزیجات نوش جان کنید.

روغن زیتون و مقابله با آلودگی هوا

۲. آووکادو
مقادیر بالای ویتامین E موجود در آووکادو، اسفناج و روغن زیتون می‌تواند اثرات منفی مواجهه با آلودگی هوا را به حداقل برساند. آووکادو حاوی ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین E و ۱۷ درصد از نیاز روزانه ویتامین C است. نصف یک آووکادو را در یک اسموتی سبزیجات ریخته و آن را با خود به محل کارتان ببرید.

۳. گردو
امگا ۳ موجود در گیاهان، آلفا لینولنیک اسید (ALA) نامیده می‌شود و گردو سرشار از این اسید چرب ضد آلودگی است. ۲۸ گرم گردو نیاز روزانه بدن برای مقابله با آلودگی را تأمین خواهد کرد. دانه کتان و تخم چیا از منابع دیگر تأمین این اسید هستند. برای یک صبحانه ضد آلودگی لذیذ، آجیل و دانه‌ها را روی مقداری ماست یونانی پرچرب بپاشید و نوش جان کنید.

۴. کلم بروکلی
نوشیدن آب کلم بروکلی پس از قرار گرفتن در معرض دود دیزل میزان التهاب بینی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ویتامین‌های گروه B موجود در کلم بروکلی، از قلب در برابر آلودگی هوا محافظت کرده و افرادی که کلم بروکلی مصرف می‌کنند، سموم مرتبط با آلودگی ذرات ازن و دیگر آلاینده‌های هوا را دفع می‌کنند.

کلم بروکلی

۵. ماهی چرب
ماهی خال‌مخالی، سالمون، ساردین و ماهی قزل‌آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که بدن را از التهاب ناشی از آلودگی هوا محافظت می‌کنند. در یک مطالعه افرادی که به مدت یک ماه روغن ماهی و روغن زیتون مصرف کردند، کمتر از قبل در معرض خطر حمله قلبی بودند.

رژیم ضد آلودگی
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذایی که می‌خوریم، با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از ما در برابر آلاینده‌های مضر محافظت کرده و سلامت سلول‌های بدن را حفظ می‌کنند.

۱. ویتامین C
ویتامین C قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان در بدن انسان بوده و هر بزرگسال می‌بایست روزانه ۴۰ میلی‌گرم ویتامین C مصرف کند. گریپ‌فروت، انواع توت‌ها و آب‌لیمو را به صبحانه خود اضافه کنید تا نیاز بدن به این ویتامین در ابتدای روز برطرف شود. توجه داشته باشید که ویتامین C محلول در آب است و برای اطمینان از جذب حداکثری آن، باید در طول روز مایعات فراوان نوش جان کنید. فلفل قرمز، مرکبات، کلم کالی و بروکلی را فراموش نکنید.

ویتامین C برای مقابله با آلودگی هوا

۲. ویتامین E
ویتامین E یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است. این ویتامین محلول در چربی بوده و اگر رژیم غذایی کم چرب داشته باشید، ممکن است به اندازه کافی جذب نشود. این ویتامین در روغن زیتون، آجیل و سبزیجات برگ سبز یافت می‌شود. از آنجا که بزرگ‌سالان روزانه به ۳ الی ۴ میلی‌گرم ویتامین E نیاز دارند؛ یک کاسه اسفناج و آووکادو در کنار آجیل‌های تست شده و روغن زیتون و آب‌لیمو، ویتامین E مورد نیاز شما را تأمین می‌کند. تخمه آفتابگردان، بادام و فندق را فراموش نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

۱. کرم‌های رتینول
اثر رتینول که از مشتقات بسیار قدرتمند ویتامین A محسوب می‌شود، بر روی تقویت تولید کلاژن‌های پوستی به اثبات رسیده است. رتینول را شب پیش از خواب بر روی نواحی آسیب‌دیده که عموماً عاری از کلاژن است، بمالید. در صورت بروز حساسیت، مصرف کرم را به یک روز در میان کاهش دهید.

از بین بردن جای آبله مرغان؛ راهکارهای پزشکی و خانگی

۲. کرم‌های لایه‌بردار
کرم لایه‌بردار سلول‌های قدیمی پوست را از بین می‌برد و پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رساند. لایه‌برداری‌هایی مانند اسید لاکتیک و گلیکولیک، لایه روئین پوست را زدوده و رشد سلول‌های سالم را تقویت می‌کنند.

۳. کرم‌های رفع اسکار
اکثر کرم‌هایی که با هدف رفع آثار جراحت و اسکار روانه‌ی بازار می‌شوند، قادرند زخم‌های ناشی از آبله مرغان را التیام بخشیده و آن‌ها را کمرنگ‌تر کنند.


درمان‌های تخصصی برای از بین بردن جای آبله مرغان
۱. اکسسیون یا بافت‌برداری
اگر سایر راه‌های درمانی پاسخگو نباشند، برداشتن بافت اسکار گزینه‌ای برای از بین بردن جای زخم‌های آبله مرغان است. در این روند پزشک پس از بیهوش کردن بیمار بافت آسیب‌دیده را برمی‌دارد و پوست آن­ ناحیه را بخیه می‌زند. این روش به طور ویژه برای درمان زخم‌های عمیق، سوراخ‌ها، و فرورفتگی‌های پوست مناسب خواهد بود.

۲. مواد پرکننده
پرکننده‌های ملایم، موادی چون اسید هیالورونیک و چربی از محبوب‌ترین راه‌های شکل‌دهی دوباره به نواحی آسیب دیده و خالی محسوب می‌شوند. در نظر داشته باشید که این درمان موقتی بوده و حدود شش ماه ماندگاری دارد.

۳. صاف کردن پوست با لیزر
لیزر درمانی از متداول‌ترین روش‌های درمان جای زخم و آثار جراحت است. این روش درمانی زخم‌های قدیمی را کمرنگ می‌کند، جای آبله مرغان را محو می‌کند و رنگ نواحی آسیب‌دیده را به رنگ اصلی پوست تغییر می‌دهد. لیزر درمانی معمولاً به صورت سرپایی مابین ۱۵ دقیقه الی ۲ ساعت انجام شده و نیازی به آرام‌بخش ندارد.

از بین بردن جای آبله مرغان؛ راهکارهای پزشکی و خانگی

۴. میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ روشی نسبتاً جدید است که در آن پزشک پس از بی‌حس کردن پوست فرد، یک ابزار غلتکی که روی آن سوزن‌های ریزی تعبیه شده را بر روی پوست فرد می‌کشد. میکرونیدلینگ تولید کلاژن را تحریک کرده و پوستی صاف و نرم به فرد هدیه می‌دهد. این پروسه درمانی ممکن است چند بار تکرار شود و نتیجه‌ی آن چند ماه بعد مشاهده خواهد شد.

۵. میکرودرمابراسیون (لایه‌برداری مکانیکی پوست)
در این روش، یک برس چرخان روی پوست کشیده می‌شود و همانند یک لایه‌بردار، لایه فوقانی پوست صورت را می‌زداید؛ در نتیجه آثار زخم و جراحت کمرنگ شده و پوست شاداب زیرین نمایان خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

مشکلات پوستی از شایع ترین مشکلات جسمی هستند که ممکن است هرازگاهی هر کسی در مقطعی از زندگی اش با آن مواجه شود؛ از ریزش مو گرفته تا ایجاد لک های پوستی یا حتی شکنندگی ناخن ها و...

در این میان، بیماری های قارچی را باید از علت های اصلی بروز بیماری های پوستی دانست که در میان اطرافیان خودمان نیز انواع خفیف تا شدیدش را معمولا زیاد می بینیم.  در مورد این که قارچ ها چه هستند و چگونه به بدن آسیب می رسانند و باعث بروز بیماری های پوستی می شوند، گفت و گو کرده ایم.
قارچ ها زیر میکروسکوپ الکترونی

معمولا وقتی یک مشکل پوستی در بدن ایجاد می شود، یکی از اولین مواردی که متخصصان پوست به آن شک می کنند، بیماری های قارچی است. چرا؟ اصلا قارچ های پوستی چه هستند و چگونه باعث بروز بیماری می شوند؟

قارچ ها جاندارانی هستند که در محیط زیست ما و در کنار ما زندگی می کنند و در هوا، خاک، آب، گیاهان و حتی انسان ها نیز معمولا به وفور یافت می شوند. بدن انسان درون خود نوع خاصی از قارچ ها را جای داده است که معمولا بی خطر هستند. با این وجود زمانی که بنا به دلایلی خاص قارچ رشد و به نحوی بیش از حد خود را در سیستم بدن ما تکثیر می کند، می تواند باعث بروز عفونت قارچی شود.

چگونه یک قارچ می تواند باعث بروز یک بیماری عفونی شود؟

قارچ هایی که باعث بروز عفونت های پوستی در بدن ما می شوند، از پروتئینی به نام کراتین در بدن ما تغذیه می کنند. این نوع پروتئین در لایه بیرونی پوست بدن و ناخن ها و مو موجود است. انواع مختلفی از قارچ ها وجود دارند که مسئول عفونت های مختلف پوستی هستند. عفونت های پوستی می توانند در هر نقطه ای از بدن ما پدید آینده، از جمله نواحی ای مانند پاها، ناخن ها، پوست سر و ناحیه کشاله ران. بیشتر این عفونت ها با تجویز داروهای موضعی قابل کنترل هستند. با این وجود می توانند باعث بروز برخی از نقاط بدن شوند، به خصوص زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد.

قارچ های پوستی بیشتر در کدام نواحی از بدن خودنمایی می کنند؟

قارچ ها معمولا در پوست و مو شایع تر هستند و علامت بارزشان ایجاد لک های پوستی است. وقتی قارچ در بدن ایجاد شد، پوست شروع می کند به خارش و قرمز شدن و کم کم لک هایی نیز در پوست ایجاد می شود.

درست است که قارچ ها در نواحی مرطوب بیشتر رشد و نمو می کنند؟

بله، وجود قارچ ها در نواحی مرطوب تر شایع تر است و زودتر می توانند رشد و نمو کنند. به همین دلیل، باید بهداشت در نواحی ای که مرطوب تر است، بیشتر رعایت شود.

عفونت های قارچی در کدام نواحی از بدن سخت تر از بین می رود؟

قارچ ها معمولا در پوست و مو شایع تر هستند و علایم بارزشان ایجاد لک های پوستی است. وقتی قارچ در بدن ایجاد شد، پوست شروع می کند به خارش و قرمز شدن و کم کم لک هایی نیز در پوست ایجاد می شود.

درست است که قارچ ها در نواحی مرطوب بیشتر رشد و نمو می کنند؟

بله، وجو قارچ ها در نواحی مرطوب تر شایع تر است و زودتر می توانند رشد و نمو کنند. به همین دلیل، باید بهداشت در نواحی ای که مرطوب تر است، بیشتر رعایت شود.

عفونت های قارچی در کدام نواحی از بدن سخت تر از بین می رود؟

ادامه مطلب لینک زیر:

وقتی قارچ ها به پوست حمله می کنند...



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

عفونت‌ های قارچی اگر چه در زندگی ‌های بدون بهداشت وجود دارد، اما این روزها شاهد مراجعه ی بسیاری از بیمارانی هستیم که از قارچ‌ های آزاردهنده ی پوستی شکایت می‌ کنند و در این بین خانم ‌ها نسبت به آقایان در ابتلا به این دسته از عفونت ‌ها جلوتر هستند.

 در این بین کلوتریمازول به عنوان یک داروی ضد قارچ قوی و موثر توانسته مورد توجه بیماران قرار بگیرد.

بین هوش و استرس ارتباط مستقیمی وجود دارد

 این داروی قوی در حقیقت قارچ‌ ها را نشانه می ‌گیرد و با حمله به دیواره ی سلولی آن ها، دژ حفاظتی ‌شان را از بین می ‌برد.

 کلوتریمازول در درمان بیشتر عفونت‌ های قارچی موثر است. کاندیدا آلبیکانس، تنیا ورسیکالر، عفونت ‌های قارچی ناخن و... از جمله عفونت‌ هایی هستند که با این دارو درمان می ‌شوند.

 البته جذب سیستمیک این دارو پایین است، اما بهترین فرم مصرف آن به صورت موضعی است. جذب این دارو حتی از طریق مخاط بخش‌ های مختلف بدن هم چون واژن تا 30 درصد بالاتر می‌ رود. به همین دلیل انواع واژینال آن نیز در بازار وجود دارد.

 کلوتریمازول فقط زیر نظر پزشک

1- اگر چه در دوران بارداری، مصرف کلوتریمازول عارضه ی زیادی ندارد، اما توصیه می‌ شود در ماه‌ های نخست حاملگی بدون تجویز و مشورت پزشک از آن استفاده نشود.

 2- مراقب باشید این دارو به چشم‌ ها نرسد و اگر چنین اتفاقی افتاد، هر چه زودتر آن ها را با آب تمیز بشویید.

 3- سوختگی و تحریک پوست از جمله عوارض شدید کلوتریمازول است و در صورت مشاهده، مصرف آن قطع شود.

 4- در خانم‌ های شیرده مصرف این دارو بی‌ خطر است.

 5- مصرف این دارو با الکل تداخل دارویی دارد و به کبد بیمار فشار وارد می ‌کند؛ چون متابولیسم کلوتریمازول از طریق کبد صورت می ‌گیرد.

 6- در صورت ابتلا به عفونت ‌های قارچی واژن علاوه بر استفاده از این دارو، باید لباس‌ های زیر هر روز عوض و پس از شست ‌و شوی مناسب با آب داغ جلوی آفتاب خشک شوند.

 7- پس از استفاده ی این دارو در محل ‌های موضعی مانند پوست دست ‌ها یا بازوها از تماس نور خورشید با آن ناحیه جلوگیری شود تا دارو تاثیر بیشتری بگذارد.

ادامه مطلب لینک زیر:

کلوتریمازول، قاتل قارچ‌ ها

 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()